Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Khamis, 27 Disember 2012

ikut jalan yang benar..

assalamualaikum semua,

semalam kuantan elok je tak hujan sampai ke malam...ok tak...sebenarnya ada hujan sekejap masa petang kami balik keja...hujan panas...malam pun cerah sampai boleh nampak bulan dan bintang....tapi hari ni alhamdulillah hujan turun lagi dengan lebatnya....kesian mana-mana kawasan yang tersekat sebab jalan banjir macam kat sungai lembing tu...

buka pasal banjir aku nak cerita tapi pasal dialog kat bawah ni....perbualan antara adik dan kakak...

di suatu petang yang sunyi....eh sunyi ke tak ni? hentam saja la....hihi....

kakak : kau balik ke kulai ke petang ni?

adik : a'ah.... ingat nak gerak la kejap-kejap lagi...

kakak : kau ikut jalan mana? (bertanya dengan perasaan ingin tahu sebab kat kluang ada 2 jalan menuju kulai..satu ikut renggam dan satu lagi ikut kota tinggi)

adik : ikut jalan yang benar.... (bercakap sambil buat muka selamba macam takde apa-apa)

kakak : .......(sambil macam ada bunyi cengkerik).....

p/s ceria kan hidup ada adik camni? kakak dalam cerite di atas tu aku dan adik tu uda aku....cehhh....

Cerita menarik lain