Catatan terkini

Kisah Tempe dan Resepi Tempe Goreng Kunyit

Imej
Assalamualaikum semua, ada ke kalangan pembaca blog aku ni seorang peminat tempe macam aku juga? Kalau ada korang komenlah nanti ya korang suka makan tempe dalam masakan yang macamana. Kot-kot la resepi tempe goreng kunyit aku ni nanti terlalu biasa je kan..manalah tau. Contents Tempe Tempe daun Tempe adalah makanan berasaskan kacang soya yang melalui proses penapaian untuk menjadikannya satu makanan yang sedap. Ada yang kata tempe dengan tauhu ni keluarga yang sama. Semuanya gara-gara diperbuat dari kacang soya.Tapi sebenarnya tempe sangat berbeza. Ia lebih keras dan berbau kuat. Korang suka tempe goreng ke, atau suka tempe dimasak sambal pedas tempe goreng yang garing-garing tu ke? Atau korang suka tempe dimasak dalam bentuk kuah macam asam rebus tempe atau masak singgang tempe atau masak lemak tempe atau masukkan je tempe dalam ramuan lain jadi macam kuah lontong. Hish, aku yang tulis ni yang terus rasa macam nak makan tempe. Asal Usul Tempe Tempe berasal dari

Hari Rezeki....

assalamualaikum semua,

nak cerita pasal kejadian hari selasa baru ni....

sebelum ni ada sahabat blogger yang buat contest dialog...aku bukan pandai sangat pun... tapi nak cuba jugak nasib dapatkan hadiah ole-ole dari beijing...

alhamdulillah... ada rezeki sebab blogger ni bermurah hati bagi pada semua yang beri komen... terima kasih kak anim... cantik hadiah tu... sampai rumah je terus bukak dan husna yang kelek dulu... terima kasih bebanyak ye kak.. cadang nak isi telekung buat kemana-mana... cantik siap berzip...




disebabkan plan kami nak hantar cheesy merry ke Pekan tak jadi hari sabtu lepas... kami hantar semula hari selasa baru ni...

balik kerja kami terus ke Pekan.....terlambat sikit sebab jem di Sungai Isap... sampai di Pekan dah jam 7 malam... berkejar nak balik semula ke rumah....

alhamdulillah dapat tunaikan hajat Kak Ieda nak merasa cheesy merry... maaf atas kelewatan ye kak... harap dapat memenuhi selera akak sekeluarga...kalau tak sedap bagitau ye kak...terima kasih sebab sudi order..

dan dah ditakdirkan memang hari rezeki kami agaknya.... kak ieda bagi kami rezeki lagi... buah kuini yang sedap ni....

gambar dah terdelete dari hp la pulak.... waaa....

wah... memang aku tak menolak la... sedap kuininya...sesedap baunya....terima kasih sekali lagi...


p/s tetiba teringat kuini ni kalau buat puding macam mangga tu sedap tak ye?

Ulasan

  1. Alhamdulillah..dah sampai ke? berbesar hati kalau suka..

    BalasPadam
  2. Rezeki di bulan Ramadhan...alhamdulillah

    BalasPadam
  3. Ya Allah, rezeki akk... cantik tu... xtngok full pun, dah tau mesti canti

    BalasPadam
  4. lepas bagi kuini kat ita .. sok nyee kami sebaldi lagi kuini dik .. alhamdulillah settle agih2kan kat masjid dekat rumah nie ..
    hari nie pun masih ada .. huhuhu
    demam kuini kami walau dlm bulan puasa

    cheesy merry sedapp .. kek anak2 kurang makan
    akak yg habis kan ekke ;)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :)

Catatan popular daripada blog ini

Tok Aman Bali Beach Resort Kelantan

Resepi Pau Gebu yang sangat lembut

Resepi Mudah Apam Kukus