Rabu, 31 Julai 2013

Kasut raya

assalamualaikum semua,

ini cerita kisah malam tadi... lepas berbuka kami cadang nak beli baju raya untuk anak-anak.. baju melayu dan baju kurung  dah beli masa balik johor hari tu... ni nak beli baju buat berjalan pulak... walau tak berjalan ke mana pun.. untuk anak-anak mesti beli...cadangnya nak beli kasut jugak sekali...

masa kami dalam kereta nak keluar rumah...

abg long : ummi... semua kawan-kawan dah beli kasut raya.. saya nak beli jugak kasut raya...
aku : ye la... ni kita nak keluar cari baju dengan kasut raya sekali la ni...
abg long : ummi nak beli kasut raya saya ke? yeay!
aku : ye la... kasut raya semua la...
abg long : ummi, kasut raya tu macamana?
aku : (errrkk... rupanya dia tak tau...hihihi...main sebut je) kasut raya tu kasut baru yang kita pakai buat raya la...
abg long : oooo gitu...


jadi moral of the story... tak semua yang keluar dari mulut anak anda tu perkara yang dia faham.... selalunya main sebut atau ikut-ikut orang je...


tapi semalam tak sempat beli kasut lagi.. abg long dah merajuk... maknanya malam ni kena cari jugak "kasut raya"...


p/s petang ni dah ada bekalan bubur lambuk untuk berbuka puasa... cuma tambah beli ikan tilapia je la kot....buat goreng.. masak nasi dan sayur sikit...

4 Luahan Ikhlas:

Nurzakiah Hanum berkata...

sweet

Aziela berkata...

Akak beli jer hari nie. Memang melepek sungguh.

Rawlins GLAM berkata...

Alalalalal
Sian dier
Umminyer kena cepat belikan ye
Singgah entry saya gak ye. TQ

ainnoraini berkata...

Cepat belikan umi...dia nk tgok kasut raya tuu....
Comeyy jer dia ckp mcm tuu...