Kasut raya

4:01:00 PTG

assalamualaikum semua,

ini cerita kisah malam tadi... lepas berbuka kami cadang nak beli baju raya untuk anak-anak.. baju melayu dan baju kurung  dah beli masa balik johor hari tu... ni nak beli baju buat berjalan pulak... walau tak berjalan ke mana pun.. untuk anak-anak mesti beli...cadangnya nak beli kasut jugak sekali...

masa kami dalam kereta nak keluar rumah...

abg long : ummi... semua kawan-kawan dah beli kasut raya.. saya nak beli jugak kasut raya...
aku : ye la... ni kita nak keluar cari baju dengan kasut raya sekali la ni...
abg long : ummi nak beli kasut raya saya ke? yeay!
aku : ye la... kasut raya semua la...
abg long : ummi, kasut raya tu macamana?
aku : (errrkk... rupanya dia tak tau...hihihi...main sebut je) kasut raya tu kasut baru yang kita pakai buat raya la...
abg long : oooo gitu...


jadi moral of the story... tak semua yang keluar dari mulut anak anda tu perkara yang dia faham.... selalunya main sebut atau ikut-ikut orang je...


tapi semalam tak sempat beli kasut lagi.. abg long dah merajuk... maknanya malam ni kena cari jugak "kasut raya"...


p/s petang ni dah ada bekalan bubur lambuk untuk berbuka puasa... cuma tambah beli ikan tilapia je la kot....buat goreng.. masak nasi dan sayur sikit...

You Might Also Like

4 Luahan Ikhlas

Terima kasih sudi tinggalkan komen :)

Komen Terkini