Catatan terkini

Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing

Imej
Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing - gambar ni kredit google ya Assalamualaikum semua, dulu aku pernah cerita pasal kedai jual keropok lekor sedap di Mersing dalam blog aku ni. Masa tu aku perkenalkan satu kedai keropok kat Mersing la. Bukan kedai keropok lekor popular dan viral di Mersing pun masa tu. Tapi aku cerita sebab dia jual keropok sedap. Kali ni aku nak cerita pasal kedai keropok sedap yang lain pulak. Lokasinya masih lagi di Mersing. Tak berubah ke daerah lain lagi la. Setakat ni kalau dalam Johor ni keropok area Mersing la yang menjadi pilihan kami sekeluarga. Pada kami, keropok daerah lain di Johor ni bukanlah tak sedap, cuma tak menepati selera je. Gambar lama dia, masa ni takde lagi papan tanda kuning kedai dia Ni gambar baru, adik aku ambik dari dalam kereta Kedai Keropok Lekor Sedap di Mersing Eh yang aku cerita ni pasal keropok lekor sedap tau. Bukan keropok keping. Karang ada yang salah faham pulak. Kadang-kadang ada keropok lek

Selamat Tahun Baru 2023! Happy New Year!

Selamat Tahun Baru 2023! Happy New Year! 

Selamat Tahun Baru 2023! Happy New Year! 


Assalamualaikum semua,  hari ni dah bermula tahun baru Masihi 2023 dan berlalulah tahun 2022 yang penuh dengan kenagan. Rasanya belum terlambat lagi nak ucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru 2023 buat semua pembaca blog Ceritaita.


Ada perkara baru yang berlaku hari ni. Antaranya anak-anak dengan persediaan peperiksaan. Yang ni jenuhlah nak cerita pasal banyak sangat dramanya. Satu lagi Adik Adam dah naik sekolah. Haa cerita ni best. Tapi nanti aku cerita dalam post lain ya. 


Post ni cuma nak ucapkan Selamat Tahun baru je.  Semoga kehadiran tahun baru ni akan memberi lebih kebahagiaan kepada kita semua. 

Selfie di tahun baru 01012023


Setiap tahun baru sinonim sangat dengan azam baru kan? Jadi tak ketinggalan tahun baru 2023 ni jugak. Untuk azam tahun 2023 ni aku dah letakkan azam untuk lebih rajin bersenam dan capai pembakaran kalori yang patut dalam sehari. 


Aku juga letakkan pencapaian berapa kilogram perlu turun dalam masa sebulan. Ini azam diri sendiri la yang dah ngeri tengok angka bila naik penimbang. Kena jaga makan dan badan untuk hidup yang lebih sihat.


Untuk blog ni pulak aku berazam untuk letak sekurang-kurangnya 1 blogpost dalam sehari. Yang ni untuk instagram dan juga facebook. Lepas tu upload sekurang-kurangnya 1 video dalam seminggu di youtube dan tiktok. 


Untuk agama pulak aku berazam untuk solat dengan istiqamah di awal waktu. Banyakkan baca al-quran dan juga puasa sunat. Kena tambah juga amalan bersedekah. 


Untuk keluarga dan kehidupan personal pulak aku tetapkan untuk kurangkan marah. Banyakkan bersabar. Kurang bercakap benda tak perlu. Tetapkan satu tempat untuk kami bercuti hilangkan stress sepanjang tahun. 


Semoga semua azam ni akan tercapai sekurang-kurangnya 80%. InsyaAllah. Kena tulis di sini supaya dapat ingatkan diri sendiri nanti. Selamat tahun baru korang! Korang ada azam jugak tak? 


Ceritaita

Ulasan

  1. Selamat tahun baharu 2023
    Semoga dipermudah segala urusan mendatang

    BalasPadam
  2. Selamat tahun baru Ita, Selamat hari lahir jugak

    BalasPadam
  3. selamat tahun baru dari aida :)
    moga semua yg dihajati tu dpt dikecapi dgn sempurna.
    in shaa Allah.

    BalasPadam
  4. selamat tahun baru ita, semoga semunaya menjadi. patut nampak byk blogpost bulan jan ni.. chaiyok

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :)

Catatan popular daripada blog ini

Tok Aman Bali Beach Resort Kelantan

Resepi Pau Gebu yang sangat lembut

Resepi Mudah Apam Kukus